passzio.hu
Keresés Minden téma

Minden téma
  

    
Miben akarsz keresni? Cikkek Felhasználók Ismertetők


Keresés eredményei


 Sírás után – az After Crying története (4)


Szerkesztette: special


IV. rész: Túl az ezredfordulón

A két legutóbbi stúdióalbummal a zenekar kétségtelenül bebizonyította: életképes egykori vezére nélkül is, és az újfajta munkaközösségben születhetnek időtálló művek. A megszaporodó kül- és belföldi koncertmeghívások érlelik meg a tagokban, hogy új felállást kell létrehozni. Ekkor csatlakozik a zenekarhoz Lengyel Zoltán zongoraművész, Légrádi Gábor énekes, valamint Madai Zsolt ütőhangszeres. A világ minden részén nagy sikerrel tartott koncertkörutak közben, 1998-ban Almost Pure Instrumental néven egy válogatásalbumot adtak ki néhány új felvétellel, melyek közül a koncertindító darabbá vált OVERTURE és az egészen brilliáns SONATA FOR VIOLONCELLO AND PIANO zenéjét érdemes leginkább megjegyezni. Az ezredfordulót egy reprezentatív dupla koncertalbum (Struggle for Life) kiadásával és egy nagyszabású, szimfonikus zenekarral közösen adott hangversennyel ünnepli a csapat. Ez utóbbiról szintén készül egy válogatás Bootleg Symphony címmel 2001-ben, s már érlelődnek az új kompozíciók. A tagok nagy reményekkel készülődtek egy új album felvételeihez, ám csalódniuk kellett: az egyre komolyodó nemzetközi és hazai sikerek – úgy tűnik – nem voltak elég hangosak, s sehonnan nem kaptak támogatást további terveikhez. 2002-ben ezért az After Crying egy világos üzenet kíséretében – kinyilvánított elveiknek megfelelően – szakított a média és a hivatalos intézmények világával, s azután teljesen önállóan próbált megélni. Emellett Humanet néven (és www.aftercrying.org elérhetőségen) személyes barátságokon alapuló, szélesebb szellemi közösséget alakított ki maga köré. A remény új lemez készítésére egy évvel később éledt fel.





Ideje: 2006. szeptember 18. hétfő 00:00:00
Téma: Cikkek

 Sírás után – az After Crying története (3)


Szerkesztette: special


III. rész: Törés és kiáltás

A Vedres Csaba nélküli első év főként kísérletezéssel telt, végül a kezdeti nehézségek múltán felderengett egy új album készítésének lehetősége. A koncepció Görgényi Tamástól, a csapat új vezéregyéniségétől származott, aki Vedres távozása után egyre szervesebben épült be a zenekar munkájába a termékenyebbé váló Pejtsik, Torma és Winkler által írt zenék válogatásával, összecsiszolásával. Ilyen előzmények után jött létre 1995-ben egy zeneszerzői koncert a Jókai klubban, ahol az együttes az új szerzők addigi műveiből készült összefüggő programot adott elő vendégzenészek közreműködésével.



Ideje: 2006. szeptember 11. hétfő 00:00:00
Téma: Cikkek

 Sírás után – az After Crying története (2)


Szerkesztette: special


II. rész: Átalakulóban a rock felé

Az együttes az első album viszonylagos sikere után tovább élte az „underground-zenekarok” megszokott életét: sok-sok koncert, növekvő közönségsiker és kevés pénz. Nem vitás, rétegzenét játszanak, s a hivatalos fórumok ennek „megfelelően” (nem) támogatják őket...

Talán ennek is köszönhető (vagy talán csak a páratlan sokoldalúságnak), hogy a második album, az 1992-ben megjelent Megalázottak és megszomorítottak nem folytatja a csapat eddigi zenei világát, merőben különbözik az első lemeztől. Amíg az „Overground Music” könnyed, játékos hangjai békés hangulatúak, addig erre az albumra a mély borongás, komorság jellemző. Felépülésében is gyökeresen más ez az anyag: az előző lemez dalai gondosan megszerkesztett kompozíciók voltak, ezen album darabjaiban azonban sokkal lényegesebb, szinte vezető szerepet kap az improvizáció. A zene így rögtönzések és kötött dallamok törékeny egyensúlyára épül, mely inkább a jazz sajátossága. Mindezt alátámasztja a felvétel módja is: a tagok bevallása szerint máig ez az egyetlen olyan album, mely jam-session-szerű együttzenélésekből és azok utólagos kidolgozásából alakult ki. Még néhány fontos változás: az alapvetően klasszikus hangszerpark kibővült dobbal és szintetizátorral, illetve a brácsás és a fuvolista elbúcsúzott, helyükbe Winkler Balázs érkezett trombitával.

Ideje: 2006. szeptember 04. hétfő 00:26:20
Téma: Cikkek

 Sírás után – az After Crying története (1)


Szerkesztette: special


I. rész: Akusztikus varázslat

Ha a XX. századi zenében keresünk olyan remekműveket, melyek egyúttal közérthetőek is (vagyis jó értelemben vett zenehallgatási élvezetet is nyújtanak), gondban vagyunk. A modern zenében valahogy megszaporodott a „meg nem értett zeneszerzők” száma, akik azt panaszolják, nincs közönség, akiknek be lehetne mutatni műveiket anélkül, hogy azokat közöny vagy felháborodott visszautasítás fogadná. Álláspontjuk és a zenéről alkotott (sokszor szélsőségesen avantgard) felfogásuk talán vitatható, de mivel nem engednek, az élvezhető értéket kereső zenehallgató más területeken kezd el kutakodni, mégpedig a könnyűzenének nevezett irányzat hirtelen megduzzadt világában. Némi keresés után megdöbbenve vehetjük észre, hogy valakik ide is becsempészték a klasszikus zenei gondolkodást, a mélyebb és összetettebb mondanivaló igényét, a tartalom és a forma kimunkált, egymást erősítő egységét. Talán példákat is tudnánk mondani, akik viszont jellemzően a könnyű- (mondjuk azt, hogy rock-) zenén belül tevékenykedtek zenekarként. Most azonban egy olyan alkotóközösségről szeretnék írni, melynek műveit nehezen lehetne besorolni bármelyik zenei kategóriába. Az idén 20. évébe lépő After Crying zenekarról van szó. Zenéjük ősszefoglalóan: közérthető kortárs zene. A legjobb progresszív-rock hagyományokon alapul muzsikájuk, miközben klasszikus-zenei elemeket, jazzt és ki tudja, hányféle stílust ötvöznek egymással. Mivel magyar zenekarról van szó, az előbbi tétel szellemében sem egyik (klasszikus-zenei), sem másik (könnyűzenei) oldalról nem kapnak támogatást, eközben pedig tekintélyes külföldi lapok, szakmai körök és rajongók hada a legnagyobb elismeréssel említi műveiket. Ugye, ismerős? Sokszor történt ilyesmi már velünk, magyarokkal: nagyjaink éppen saját hazájukban nem voltak próféták. Soraimmal tehát – amellett, hogy gondolkodtatni szeretnék – fel szeretném kelteni az érdeklődést az Olvasóban.

Ideje: 2006. augusztus 28. hétfő 00:05:00
Téma: Cikkek

 DERANGED - Obscenities in B-Flat


Szerkesztette: special


DERANGED néven három zenekart ismerhetünk. Egy kanadai és egy amerikai thrash metalt, illetve a Svéd, pontosabban Hjärup-ba valósi death zenekart, akiről most szólni fog ez a cikk. Zenéjük alapján akár Neandervölgyieknek is hihető zenekar leginkább ősbuta death-nek nevezhető zenéjét és szövegeit 15 éve hallgathatja az aki akarja, ugyanis többé-kevésbé a kilencvenes évek eleje óta hallgatható a csapat...

Ideje: 2006. július 14. péntek 18:05:00
Téma: Lemezismertetők

 GENERAL SURGERY - Left Hand Pathology


Szerkesztette: special


1988-ban, a Carcass és a grindcore hozta létre a svéd GENERAL SURGERY zenekart, akiknek ez az első lemezük. 1991-ben felszolottak, kilenc évvel később alakultak ismét meg. Mára csak Joacim Carlsson maradt az eredeti felállásból, pedig a Dismember énekes Matti Kärki-val alapította annak idején. 1990-ben készített Necrology EP-jük 11 percére már valószinűleg senki nem emlékszik, aztán csak split kiadványokon hallhatta őket, aki kíváncsi volt. Zenéjük gorecore, hosszabb dalokka, síron túli szövegmondással, egysíkúbb kalapálással...

Ideje: 2006. július 13. csütörtök 12:05:00
Téma: Lemezismertetők

 Elmarad a kaposvári PUNKKARÁCSONY koncert!


Szerkesztette: special


Linka Péter küldte: "Szomorúsággal tölt el, hogy hiába tettem meg mindent a december 16.-ára meghirdetett PUNKKARÁCSONY koncert sikeréért, ez elmarad. Elismerném, ha az én hibámból történne, de most rajtam és a klubon, zenekarokon kívülálló az ok. Illetve állítólag a klub a hibás."
Ideje: 2005. december 15. csütörtök 16:42:32
Téma: Aktuális

 Jefferson Airplane - és a halucinatív rock!


Szerkesztette: special


PPP

Mit takar ez a három betű? Progressive rock, Power of Flower, Psychedelic rock. Az elsőt remélem senkinek sem kell bemutatnom, a második és a harmadik viszont bemutatásra szorulhat. Virághatalom; a hippimozgalom fő jelszava, ez a kifejezés a hippi előadókat takarja. Pszichedelikus rock, másnéven halucinatív rock; ide soroljuk a tudattágító szerekkel élő előadókat, akik kábítószer, főleg LSD hatása alatt alkottak (The Doors, Jimi Hendrix, korai Pink Floyd, Cream, Grateful Dead, Jefferson Airplane, Janis Joplin, Iron Butterfly, Vanilla Fudge, The Byrds). Erősen elmosódnak a határok a három műfaj között, rengeteg átfedést találhatunk, és ha jobban elmélyülünk a dologban, kiderül, halucinatív rock és a hippimozgalom erős kapcsolatban van egymással. Ami ezt a három stílust összefogja, az a hatvanas évek, a lázadó korszak, aminek csúcspontja az 1969 augusztusában tartott woodstocki, míg mélypontja az ugyanebben az évben, decemberben tartott altamonti fesztivál. Míg előbbi a békéről és a szeretetről szólt, utóbbin a biztonságért felelő Hell's Angels motorosbanda a tömegbe hajtott, majd egyik tagja megölt egy néger fiút (ez az eset inspirálta Déry Tibor Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról c. kisregényét, amit később Presser-Adamis musicalben hallhattunk, láthattunk). Ez az incidens jelentette a korszak végét. A nagyobb bandák, mint például a Rolling Stones, akinek ingyenkoncertjén a gyilkosság történt, pár évre hallgatásba burkolózott, a hippik felnőttek és megtapasztalták az élet realitását és kegyetlenségét. Mégis, az a pár év, amit a béke és szeretet jegyében töltöttek, mély nyomot hagyott a zene történelmében. A virággyermekek két legjobban favorizált előadója a Grateful Dead (azaz hálás halott), és a Jefferson Airplane, utóbbiról cikkem további részében olvashattok.

Ideje: 2005. október 10. hétfő 18:00:00
Téma: Cikkek

 STEVE VAI and The Breed - Pecsa. 2005. szeptember 21.


Szerkesztette: special


Íme néhány megjegyzés a pár nappal ezelőtti, budapesti Steve Vai koncertről - a vai.com fórumáról.. Erről beszélgetnek az index Gitármánia fórumán is (magyarul), és talán itt is lesz valaki, aki mesél... Az estét a My Guitar Wants To Kill Your Mama zárta Zappától, amiben az előzenész Eric Sardinas is játszott.

Pár profi fotó a Photopress oldalán nézhető meg.
További fotók Szőke Tamástól a vazze.hu oldalról.
Ideje: 2005. szeptember 25. vasárnap 12:00:00
Téma: Koncertbeszámolók

 Trollheimen - Az elmúlás útján (promo 2005)


Szerkesztette: special


A csornai death metal zenekar második hanghordozója ez, melyet a Citysound stúdióban készítettek 2005 áprilisában. Ez egy promociós CD, mellyel a srácok célja az hogy megnyerjenek nagyobb kiadókat és nagyobb közönséget szerezzenek maguknak. A CD 2 számot tartalmaz. Viszont ami egy nagyon fontos és jó dolog a kettő audio szám mellett tartalmaz a 7darab képet a zenekarról, a biográfiát négy nyelven (francia, német,angol és magyar). -mackó írása-
Ideje: 2005. szeptember 13. kedd 18:00:00
Téma: Demók



következő találat

... továbbá

Nem találta meg, amit keres?


Keresés "%" Ideje::

Ajánló





Nemzeti Kultúrális Alap és a Hangfoglaló Program támogatásával.










Ez is érdekelhet





Koncertek 2018. november 19. és 2018. december 05. között: