×

Szükségünk van a Te segítségedre is! - Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni nekünk! Kérjük, hogy a közlemény rovatba ne feledd el beírni: passzio, hogy a támogatásod célba érjen! Ciki, vagy sem, de sajnos idáig jutottunk! E finita la commedia...

 Kings X - Ogre Tones (2005) 

Megjelent: 2005. szeptember 28. szerda 12:05
Szerző: pjuan
    Lemezismertetők 
Kiadó: www.insideout.de
Honlapjuk: kingsxonline.com
www.kingsx.net
Megjelenés: 2005. 09. 27.
Stílus: Hard Rock

Van kb 10 banda, aki miatt a passzio-t az ember szívvel lélekkel csinálja. Részemről az egyik ilyen banda a King's X, ami a nyolcvanas évek végén, kilencvenes évek elején egy évtizeddel megelőzte korának zenei elvárásait. Olyan szuper trióról van szó, ami szerencsére azóta is aktív, és most az InsideOut-nál a lehető legjobb kezekbe kerülve adja ki friss lemezét, a szakma egyik legnagyobb nevének számító producer, Michael Wagener (METALLICA, ALICE COOPER, QUEEN, OZZY OSBOURNE, DOKKEN, MEGADETH, MÖTLEY CRÜE, SKID ROW, EXTREME, stb.) segítségével. Olyan ez, mintha pályafutásuk előlről elkezdődhetne!



Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni, a közlemény rovatba kérjük ne feledd el beírni: passzio.

Kedves Barátaink! Oldalunk lelke, sorsa fordulóponthoz érkezett. Egy végtelenül anyagias, politikával átitatott világban, minket is lassan-lassan utolért a nagy kérdés, merre vezet tovább az utunk, vagyis őszintébben: "lesz-e a haszon őszire?" Sok éve már annak, hogy páran - merő lelkesedésből - úgy döntöttünk: létrehozunk egy független zenei oldalt, ahol szabadon leírhatjuk a véleményünket. Mindentől és mindenkitől függetlenül fogtunk bele ebbe a nagyon komoly feladatba, ami az elmúlt több, mint tíz évben sok ezernyi egyéni hangú, reményeink szerint mások számára inspiráló és vitaindító írásmű formájában valósult meg. Az aktuális divatoktól és trendektől függetlenül értékeltük a körülöttünk lévő zenei világot, csak a minőséget figyelembe véve, magunknak is a valóságot keresgélve.

Függetlenségünk időközben ezernyi értéket teremtett. Olyan emberekkel készíthettünk interjúkat, akikkel mások nem beszélgettek, ma már ismeretlennek számító régi hősöktől kérdeztük meg a múltjuk titkait - és ők a függetlenségünk miatt, őszintén mesélték el az életüket. Az évek alatt sok száz cikksorozatot írtunk, mélységében felderítve és elmesélve hazai és külföldi zenekarok életművét, sorsát. Közben olyan véleményeket is megfogalmazhattunk, amiket mások nem szoktak. Mindezzel többek, mások lettünk, mint Tisztelt - és szintén alulfinanszírozott - sorstársaink. A nagy kérdés pedig a cikkek számával és oldalunk értékeivel egyre csak növekedett: "lesz-e a haszon őszire?" És a válasz is egyre nevetségesebbnek tűnt: "semmi, nulla, zéró, mindenkinek ez a hobbija, akinek nem inge, az nem veszi föl!"

Most a sorsunk újra fontos kérdéssé kezd válni! A létező út is világosnak tűnik. Feladjuk az oly régen és féltve őrzött függetlenségünket, vagy sem? Az árát mindenképpen megfizetjük a döntésünknek, hiszen a lelkesedésünk a pénzünkkel együtt fogy. Ezért a szokásos kérdést kell feltennünk: hajlandó vagy-e anyagilag támogatni az általunk végzett munkát? Örülnénk, ha támogatnál minket, cserébe mi - a szokásos kötelező: hirdetésed megjelenítése mellett - a folytatást tudjuk felajánlani! És sajnos jelzésként kell értékelnünk, ha ezen felhívásunk után nem érdekel a sorsunk. A végső döntésünket majd a pénztárcánk alakulása alapján hozzuk meg... és akkor még a kötelező, mégis egyre halasztott fejlesztéseinkről nem is beszéltünk...

Ha megteheted, támogass minket, a függetlenségünket, akkor is, ha nem értesz egyet a véleményünkkel! Mert mit kezdesz majd azzal, ha mindenki csak veled bólogat... és senki sem mond neked más nézőpontot? Mert, ha nem tudod, hogy létezik Epres Túrótorta, akkor azt sem tudod eldönteni, hogy izlik-e, vagy nem!?

Ezer forint is segít, de egymillió többet, tízmillióért pedig személyes köszönőlevelet is írunk, ha akarod! Köszönjük!





Be kell valljam, hogy nekem a csapat első három lemeze jött be igazán. 88-ban, az Out of the Silent Planettől teljesen kifeküdtem. Pont annyira volt dallamos, amennyire nekem kellett. Pont olyan hit uralta a szövegeket, amire akkoriban vágytam. Bár igazán sosem voltak keresztény rock banda, de mégis olyan szövegeket írtak amik miatt a keresztény cuccokat áruló boltok polcainak fő helyeire tudtak kerülni vele. Ezt a vonalat erősítették 89-ben a Gretchen Goes to Nebraska-val, ami egyenes ági folytatása volt első lemezüknek. Beatles, plusz blues - AOR hatású dalaik, három egyenrangú, kimagasló énekhanggal!

Most következett minden idők legjobb King's X lemeze, a Faith, Hope, Love - 1990, amit azóta is sokszor hallgatok. Ezen belépett a képbe a keményebb gitárhangzás, és a trio úgy tűnt, hogy belép a nagyok társaságába vele. Végül nem sikerült, de ennek a lemeznek az elismertsége, főleg a kritikusok szerinte mégis kiemelte a csapatot!

Itt, pályafutásuk eddigi legnagyobb csúcsán követték el a legnagyobb hibáikat. 92-ben bár a King's X című lemez még folytatta a 90-ben megkezdett sokszínű stílust, de már nem volt annyira jó lemez. Aztán jött a 94-es Dogman, ami egyszerűen sokkal rosszabb, és sokkal keményebb lemez volt. Nálam itt léptek hátra tucat bandává. Igazán azóta sem tudták magukat visszaküzdeni a közepesnél jobb megítélésbe, mert egyszerűen képtelen vagyok egy slukkra az ez után következő lemezeiket végighallgatni... Így járt a 96-os Ear Candy, aztán a best of... után a 98-ban a Tapehead is.

Elvesztették a fonalat. Ráadásul 98-ban hatalmas botrányt is kavart Doug Pinnick: bejelentette, hogy homofób (más források szerint homokos), és ezzel levették a keresztény boltokban a lemezeiket a polcokról. (Ráadásul a hírek szerint ezt a banda másik két tagja sem tudta.) A rajongók totálisan megrökönyödtek ettől az egésztől. Így jött ki 2000-ben a Please Come Home... Mr. Bulbous lemez, majd csökkenő érdeklődés mellett 2001-ben a Manic Moonlight.



Doug Pinnick a bejelentése után, Poundhound-dal 98-ban adta ki első lemezét a Massive Grooves...-t, Ty Tabor-ral (plusz: John Myung, Derek Sherinian, Rod Morgenstein) felálló Platypus pedig a When Pus Comes To Shove-t. '98-ban Ty szólóban is bemutatkozott Moonflower Lane lemezzel, amit 2002-ben a Safety című szóló munkája követett.

2000-ben jelent meg a Platypus második lemeze Ice Cycles címmel (mellesleg mind a két lemezük nagyon jó volt), és 2001-ben folytatódott Doug Pinnick szóló pályafutása is a Pineapple Skunk-kal. (Ez után a Platypus feloszlott, mivel Sherinian kiszállt, és trióban adták ki 2002-ben a The Jelly Jam első lemezét, ami számomra a legrosszabb DT és King's X project lemezeként aposztrofálódott, majd 2004-ben a The Jelly Jam 2-t, ami szintén, az olvasatomban rossz volt.) 2002-ben jelent meg Ty Tabor Jughead (plusz: Matt Bissonette, Gregg Bissonette, Derek Sherinian) bandájának lemeze, amit szóló lemezek követtek.

2003-ban, az új InsideOut-os szerződéssel a zsebükben a Black Like Sunday sokkal jobb lemez lett, mint elődjei. (Kb én is itt vettem fel újra a fonalat, hallgathatóság okán.)

2004-ben adta ki a King's X dobosa, Jerry Gaskill első szóló lemezét Come Somewhere címmel, ami a zenekar tagjainak szóló munkái közül (számomra) a mélypontot jelenti. Ez az a lemez, amit sosem tudtam végighallgatni, pedig Jerry-t a King's X-ben nagyon jó hangúnak, és nagyon jó dobosnak tartottam mindig is!

2004-ben első dupla koncert lemez következett (Live All Over the Place), aztán 2005. februárjában megjelent Doug Pinnick Emotional Animal lemeze. Nemsokára pedig meg fog jelenni friss lemezük, az Ogre Tones, amivel azt hiszem tökéletesen vették fel a 90 körül elvesztett dalok fonalát!

A második esély: Ogre Tones! A lemezt a klipes, slágeres Alone indítja. A csapatnak mindig voltak ilyen kórusos, lendületes darabjai. Ez jobb, mint az átlag, de rosszabb, mint a 90-ben kiadott Faith, Hope, Love slágerei. Nos, nem rossz indulás!

A Stay a lassabb, dallamosabb vonalról érkezik. A verzéket elektro-akusztikus gitár, és Doug hangja uralja, a refréneket viszont a három hang, és a keményebb riffek, ahogy a Hurricane is kb ezen a vonalon mozog.

A lemezről az egyik kedvencem a Fly, teljes időutazás 90-be. A kórusai ugyanúgy ülnek nálam, ahogy régen is, és a blues-osabb alap gitár riff is bejön, mint régen! Sajna nekem itt kissé egysíkúnak kell mondanom a lemezt, mert az If is egy balladai lejtésű, visszafogott nóta! Kb a negyedik az öt számból!

A Bebop jammelősen indul, ami jó jel! Két olyan zenekar van, ami trioban nyomul és ez a tény sosem zavarta a hangzást (a másik persze a Rush.) A Bebop szerintem a lemez legjobb kórusát tartalmazza, a visszalassult verzékben a jammelés részek is ülnek, ahogy a dal refrén szövegébe szerelt vapparaduba-vappabum szintű szöveg is elmegy. Nekem ezzel visszatértek!

Az akusztikus Honesty, a hammonddal feldobott durvább Open My Eyes is remek dalok. Rendesen időutazás érzete van az embernek '90-be!

A Freedom lazán kialakuló dallama, a lassú Get Away nagyívű énektémája igazi beat gyöngyszem, ahogy a másik kedvencem, a blues lejtésű Sooner Or Later is nagyon jó irányt mutat. Igaz megint csupa lassabb tempójú dalról írtam az utóbbi dalok kapcsán!

A Mudd lendületmentes, a sok kórustól úszó hangulatú nóta, aminek a végső Bam ad levezetőt, a maga rádiójátékával.

Összefoglalva: Ez a lemez jó! Eddig azt mondtam volna, hogy első körben vegyétek a Faith, Hope, Love-ot, most azt mondom, hogy egyszerre vegyétek ezzel! nem tudom, hogy hány ember kedveli itthon ezt a triót, de az biztos, hogy aki szereti őket most kevésbé fog csalódni, mint a kilencvenes években tette! Sőt! Ez bizony egy jó lemez, ha nem is korszakalkotó! 10 / 9




Track lista:

1. Alone 2:57
2. Stay 2:23
3. Hurricane 3:31
4. Fly 2:43
5. If 2:58
6. Bebop 4:00
7. Honesty 2:42
8. Open My Eyes 4:03
9. Freedom 3:21
10. Get Away 3:25
11. Sooner Or Later 7:00
12. Mudd 4:41
13. Bam 2:43

bonus track: multimedia with video
Final version + extra surprise track

Közreműködő zenészek:

Doug Pinnick - ének, basszus
Ty Tabor - ének, gitár
Jerry Gaskill - ének, dob

Lemezeik:

Sneak Preview (1983)
Out of the Silent Planet (1988)
Gretchen Goes to Nebraska (1989)
Faith Hope Love (1990)
King's X (1992)
Dogman (1994)
Ear Candy (1996)
Best of King's X (1997)
Tape Head (1998)
Please Come Home... Mr. Bulbous (2000)
Manic Moonlight (2001)
Black Like Sunday (2003)
Live All Over The Place (2004)
Dogman Demos (2005)
Rehearsal CD Vol. 1 (2005)
Ogre Tones (2005)
Live & Live Some More (2007)
XV (2008)
Tales From the Empire (2009)
Live Love in London (2010)
Burning Down Boston (2012)



rovat lapozó


Még, még, még...

Cikkek szövegében utoljára itt említettük: Kings X!

kép

The Jelly Jam - Profit (2016)

2016-06-05 00:05:00




 

Ajánló









Ez is érdekelhet

Annihilator - For the Demented (2017)
A kanadai Ottawá-ban, '84-ben indult Annihilator a hazájának a vezető groove-thrash-heavy metál zenekara... A csapat diktátora, Jeff Waters legutóbb 2015-ben adta a

Tovább...
Motörhead - Another Perfect Day (1983)
A londoni Motörhead a '79-es Overkill és Bomber lemezeivel sztárrá, majd a '80-as Ace of Spades és a '81-es No Sleep 'til Hammersmith élő anyagával listavezető

Tovább...
Septicflesh - Codex Omega (2017)
Az eredetileg 1990-ben alakult csapat a görög black metal színtér egyik legrégebb óta aktív, egyben legsajátosabb zenekara. Noha az új évezred elején egy rövid időre

Tovább...
U2 - Songs Of Experience (2017)
A '76-ban, az írországi Dublin-ban alakult U2 a tizennegyedik stúdió lemezét adja most ki Songs Of Experience címmel, ami egyértelműen a 2014-es Songs of Innocence folytatásának készült! Az új

Tovább...
Trivium - The Sin and the Sentence (2017)
Az Orlando-ban, 1999-ben alakult Trivium elkészítette nyolcadik heavy-thrash-groove metál és metalcore keverék lemezét The Sin and the Sentence címmel, ami a 2015-ös

Tovább...




Koncertek 2018. január 18. és 2018. február 03. között:









Klipmánia