×

Szükségünk van a Te segítségedre is! - Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni nekünk! Kérjük, hogy a közlemény rovatba ne feledd el beírni: passzio, hogy a támogatásod célba érjen! Ciki, vagy sem, de sajnos idáig jutottunk! E finita la commedia...

 Exit Eden - Rhapsodies In Black (2017) 

Megjelent: augusztus 16. szerda 00:05
Szerző: pjuan
    Lemezismertetők 

Ezzel a Rhapsodies In Black című lemezzel indul az Exit Eden nevű új projekt, amiben négy metál díva énekel régi és friss popdalokat, természetesen átdolgozva őket a szimfonikus metál világába. Az énekesnők közül Amanda Somerville a legismertebb, ő a Trillium-ból és Michael Kiské-vel közös dalaival ismert, de megfordult már az Epica, a Kamelot és az Avantasia környékén is, ahonnét Marina La Torraca neve is ismerős lehet... Szerepel még a projektben Clémentine Delauney is, aki a Visions Of Atlantis énekesnője, illetve friss hangként Anna Brunner is bemutatkozik az élvonalban... Az átdolgozott pop-slágerek között szerepel Depeche Mode, Rihanna, Backstreet Boys, Madonna, Katy Perry és Adel sláger is, lehet szemezgetni közöttük...



Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni, a közlemény rovatba kérjük ne feledd el beírni: passzio.

Kedves Barátaink! Oldalunk lelke, sorsa fordulóponthoz érkezett. Egy végtelenül anyagias, politikával átitatott világban, minket is lassan-lassan utolért a nagy kérdés, merre vezet tovább az utunk, vagyis őszintébben: "lesz-e a haszon őszire?" Sok éve már annak, hogy páran - merő lelkesedésből - úgy döntöttünk: létrehozunk egy független zenei oldalt, ahol szabadon leírhatjuk a véleményünket. Mindentől és mindenkitől függetlenül fogtunk bele ebbe a nagyon komoly feladatba, ami az elmúlt több, mint tíz évben sok ezernyi egyéni hangú, reményeink szerint mások számára inspiráló és vitaindító írásmű formájában valósult meg. Az aktuális divatoktól és trendektől függetlenül értékeltük a körülöttünk lévő zenei világot, csak a minőséget figyelembe véve, magunknak is a valóságot keresgélve.

Függetlenségünk időközben ezernyi értéket teremtett. Olyan emberekkel készíthettünk interjúkat, akikkel mások nem beszélgettek, ma már ismeretlennek számító régi hősöktől kérdeztük meg a múltjuk titkait - és ők a függetlenségünk miatt, őszintén mesélték el az életüket. Az évek alatt sok száz cikksorozatot írtunk, mélységében felderítve és elmesélve hazai és külföldi zenekarok életművét, sorsát. Közben olyan véleményeket is megfogalmazhattunk, amiket mások nem szoktak. Mindezzel többek, mások lettünk, mint Tisztelt - és szintén alulfinanszírozott - sorstársaink. A nagy kérdés pedig a cikkek számával és oldalunk értékeivel egyre csak növekedett: "lesz-e a haszon őszire?" És a válasz is egyre nevetségesebbnek tűnt: "semmi, nulla, zéró, mindenkinek ez a hobbija, akinek nem inge, az nem veszi föl!"

Most a sorsunk újra fontos kérdéssé kezd válni! A létező út is világosnak tűnik. Feladjuk az oly régen és féltve őrzött függetlenségünket, vagy sem? Az árát mindenképpen megfizetjük a döntésünknek, hiszen a lelkesedésünk a pénzünkkel együtt fogy. Ezért a szokásos kérdést kell feltennünk: hajlandó vagy-e anyagilag támogatni az általunk végzett munkát? Örülnénk, ha támogatnál minket, cserébe mi - a szokásos kötelező: hirdetésed megjelenítése mellett - a folytatást tudjuk felajánlani! És sajnos jelzésként kell értékelnünk, ha ezen felhívásunk után nem érdekel a sorsunk. A végső döntésünket majd a pénztárcánk alakulása alapján hozzuk meg... és akkor még a kötelező, mégis egyre halasztott fejlesztéseinkről nem is beszéltünk...

Ha megteheted, támogass minket, a függetlenségünket, akkor is, ha nem értesz egyet a véleményünkkel! Mert mit kezdesz majd azzal, ha mindenki csak veled bólogat... és senki sem mond neked más nézőpontot? Mert, ha nem tudod, hogy létezik Epres Túrótorta, akkor azt sem tudod eldönteni, hogy izlik-e, vagy nem!?

Ezer forint is segít, de egymillió többet, tízmillióért pedig személyes köszönőlevelet is írunk, ha akarod! Köszönjük!




"Rihanna a mai popzene egyik vezető alakja, aki mindig szinte már túl sok, túl provokatív, túl közönséges, mégis megvan a saját bája. És ezt szeretjük benne, de úgy éreztük, hogy a dalnak jót tenne egy kis karc és egy sötétebb hangulat. A gyorsabb tempó is új energiát kölcsönzött a nótának..." - ilyeneket nyilatkoznak a lemez kapcsán, de engem leginkább az érdekelt előzetesen, hogy ezekből a gagyikból mennyire fognak giccset faragni... és a kérdésre a választ is gyorsan megadom: nagyon, de ennyire azért mégsem rossz a helyzet, ugyanis a négy iskolázott énekesnő operai előadása, meg a stílusos szimfonikus-metál zenei aláfestés könnyedén magával ránthatja a műfaj szerelmeseit!

Rögtön a nyitó Depeche Mode-féle Question Of Time a helyére teszi a dolgokat, a sötét metál menetelésekbe és a komolyzenétől lágyabb középrészekbe éneklő hölgyek simán eladják ezt az amúgy is karakteres szinti-pop slágert, ami itt még dinamikát is kapott! A Rihanna-féle Unfaithful esetében sincs ez másként, dübörögnek a csellók és a gtárok, ebben a Nightwish-féle giccsben nem is tűnik annyira közönségesnek a végeredmény, bár a nagy ívű refrén nem győzött meg teljesen... Viszont jót tesz a végeredménynek, hogy nem egy, hanem négy eltérő hangfekvésű és stílusú énekesnőt kapunk közben! A Backstreet Boys-nál nem sok gagyibb volt fiúcsapata a popbiznisznek, de ebben a formában kijön az epikus Incomplete igazi drámája, ezzel együtt sem lett kedvencem ez a sláger... A barbadosi illetőségű Shontelle Layne-féle Impossible viszont tényleg érdekesen sokrétegű opera-metál lett ebben a formában, tele érzékenységgel és szenvedéllyel...

A Madonna-féle Frozen-t már annyian és annyi módon feldolgozták, hogy meglepetést semmivel sem lehet okozni vele kapcsolatban, itt sem tudtak hozzá tenni, viszont a Bryan Adams-féle Heaven-ből sikerült kihozni - pontosabban megtartani - a szükséges mélységű romantikus balladát, aminek az érzelmességét eredetileg is sokan megszerették! A Katy Perry-féle Firework tinédzsereknek szánt játékosságát és bugyutaságát a metál környezet sem tudta kiölni, viszont Adel Skyfall filmes betétdala eredetileg is tetszett, mondjuk ebben a darálóbb formában nem annyira kaptak el vele... Az all-time legnagyobb rockdíva Bonnie Tyler, tőle aztán bármit átvehettek volna, sokat nem kellett dolgozni vele. A Total Eclipse például jó választás volt, bár Bonnie előadásához senki sem tudott még hozzátenni semmit, csak elvenni... Itt kicsit megzúzzák a dolgot, de az eredeti karakteres hang - amit jól utánoznak különben - így is nagyon hiányzik belőle! A Lady Gaga-féle Paparazzi nekem ebben az áriázó-dübörgő formában sem lett a kedvencem, ahogy a Visage-nevű kőkori szinti-pop formáció Fade To Grey című slágere sem, bár utóbbinak legalább működnek a dallamai és a belebeszélő hölgy francia szövege is kifejezetten érzéki maradt...

Remélem ez az Exit Eden nem fog majd követőkre találni, mert én utálom a nosztalgiát és eredeti dalokat akarok hallgatni szimfonikus-metál slágerként, nem gagyi popslágerek átdolgozásait... Ezzel együtt négy kiváló énekesnő szerepel ezen a lemezen, akik profin eladják a leggagyibb és leggiccsesebb dolgokat is, már persze azoknak, akik vevők az ilyesmire...





Track lista:

01. Question Of Time (Depeche Mode)
02. Unfaithful (Rihanna)
03. Incomplete (Backstreet Boys)
04. Impossible (Shontelle)
05. Frozen (Madonna)
06. Heaven (Bryan Adams)
07. Firework (Katy Perry)
08. Skyfall (Adel)
09. Total Eclipse (Bonnie Tyler)
10. Paparazzi (Lady Gaga)
11. Fade To Grey (Visage)

Közreműködő zenészek:

Amanda Somerville (Avantasia, Epica, Kamelot, Trillium, Kiske - Somerville)
Clémentine Delauney (Visions Of Atlantis, Serenity)
Marina La Torraca (Avantasia, Phantom Elite)
Anna Brunner

Kiadó:
Napalm Records
Honlap:
exit-eden.com
facebook.com/ExitEdenMusic


rovat lapozó


Még, még, még...




 

Ajánló









Ez is érdekelhet

Motörhead - Another Perfect Day (1983)
A londoni Motörhead a '79-es Overkill és Bomber lemezeivel sztárrá, majd a '80-as Ace of Spades és a '81-es No Sleep 'til Hammersmith élő anyagával listavezető

Tovább...
Sons Of Apollo - Psychotic Symphony (2017, Dionysosrising)
Ha akad olyan egyáltalán, aki elolvasta a Dionysosrising küldetésnyilatkozatát, az tudja, hogy ezen az oldalon a dionysosi értelemben vett

Tovább...
Trivium - The Sin and the Sentence (2017)
Az Orlando-ban, 1999-ben alakult Trivium elkészítette nyolcadik heavy-thrash-groove metál és metalcore keverék lemezét The Sin and the Sentence címmel, ami a 2015-ös

Tovább...
Jeff Scott Soto - Retribution (2017)
Az 51 éve Brooklyn-ban születő Jeff Scott Soto '83-óta tartó karrierje alatt sok mindent kipróbált Malmsteen-tól a Journey-ig, de azt biztosan nem fogja

Tovább...
Fozzy - Judas (2017)
Az 1999-ben, Atlantában alakult modern heavy metálos Fozzy elkészítette a 2014-es Do You Wanna Start a War folytatását! A hetedik sorlemezükként megjelenő Judas-on ott folytatták, ahol legutóbb

Tovább...












Klipmánia