×

Szükségünk van a Te segítségedre is! - Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni nekünk! Kérjük, hogy a közlemény rovatba ne feledd el beírni: passzio, hogy a támogatásod célba érjen! Ciki, vagy sem, de sajnos idáig jutottunk! E finita la commedia...

 DGM - Passing Stages: Live in Milan and Atlanta (2017) 

Megjelent: 2017. június 11. vasárnap 00:05
Szerző: pjuan
    DVD ajánló 

A DGM egy az olaszországi Rómában, 1994-ben alakult prog-power metálos zenekar, ami eleddig utolsó albumát 2016-ban adta ki The Passage címmel, amiről kétszer is olvashattatok nálunk...

Most úgy döntött a csapat, hogy összerak egy élő csomagot két cédével és egy dvd-vel, aminek az első felében a 2016. október 30-i Frontiers Metal Festival-on, a milánói Trezzo Sull’Adda-ban rögzített koncertjét mutatják meg nekünk, míg a második felében a 2014. szeptember 11-i, Atlanta-i ProgPower Festival-os fellépését hallhatjuk és láthatjuk. Előbbi műsora a Passage, utóbbi a FrAme és a Momentum jegyében telik...



Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni, a közlemény rovatba kérjük ne feledd el beírni: passzio.

Kedves Barátaink! Oldalunk lelke, sorsa fordulóponthoz érkezett. Egy végtelenül anyagias, politikával átitatott világban, minket is lassan-lassan utolért a nagy kérdés, merre vezet tovább az utunk, vagyis őszintébben: "lesz-e a haszon őszire?" Sok éve már annak, hogy páran - merő lelkesedésből - úgy döntöttünk: létrehozunk egy független zenei oldalt, ahol szabadon leírhatjuk a véleményünket. Mindentől és mindenkitől függetlenül fogtunk bele ebbe a nagyon komoly feladatba, ami az elmúlt több, mint tíz évben sok ezernyi egyéni hangú, reményeink szerint mások számára inspiráló és vitaindító írásmű formájában valósult meg. Az aktuális divatoktól és trendektől függetlenül értékeltük a körülöttünk lévő zenei világot, csak a minőséget figyelembe véve, magunknak is a valóságot keresgélve.

Függetlenségünk időközben ezernyi értéket teremtett. Olyan emberekkel készíthettünk interjúkat, akikkel mások nem beszélgettek, ma már ismeretlennek számító régi hősöktől kérdeztük meg a múltjuk titkait - és ők a függetlenségünk miatt, őszintén mesélték el az életüket. Az évek alatt sok száz cikksorozatot írtunk, mélységében felderítve és elmesélve hazai és külföldi zenekarok életművét, sorsát. Közben olyan véleményeket is megfogalmazhattunk, amiket mások nem szoktak. Mindezzel többek, mások lettünk, mint Tisztelt - és szintén alulfinanszírozott - sorstársaink. A nagy kérdés pedig a cikkek számával és oldalunk értékeivel egyre csak növekedett: "lesz-e a haszon őszire?" És a válasz is egyre nevetségesebbnek tűnt: "semmi, nulla, zéró, mindenkinek ez a hobbija, akinek nem inge, az nem veszi föl!"

Most a sorsunk újra fontos kérdéssé kezd válni! A létező út is világosnak tűnik. Feladjuk az oly régen és féltve őrzött függetlenségünket, vagy sem? Az árát mindenképpen megfizetjük a döntésünknek, hiszen a lelkesedésünk a pénzünkkel együtt fogy. Ezért a szokásos kérdést kell feltennünk: hajlandó vagy-e anyagilag támogatni az általunk végzett munkát? Örülnénk, ha támogatnál minket, cserébe mi - a szokásos kötelező: hirdetésed megjelenítése mellett - a folytatást tudjuk felajánlani! És sajnos jelzésként kell értékelnünk, ha ezen felhívásunk után nem érdekel a sorsunk. A végső döntésünket majd a pénztárcánk alakulása alapján hozzuk meg... és akkor még a kötelező, mégis egyre halasztott fejlesztéseinkről nem is beszéltünk...

Ha megteheted, támogass minket, a függetlenségünket, akkor is, ha nem értesz egyet a véleményünkkel! Mert mit kezdesz majd azzal, ha mindenki csak veled bólogat... és senki sem mond neked más nézőpontot? Mert, ha nem tudod, hogy létezik Epres Túrótorta, akkor azt sem tudod eldönteni, hogy izlik-e, vagy nem!?

Ezer forint is segít, de egymillió többet, tízmillióért pedig személyes köszönőlevelet is írunk, ha akarod! Köszönjük!




Az olaszok eleddig egyetlen élő felvétele 2010-ben jött ki Synthesis címmel, aminek nagyon örültem, de nem igazán vett le a lábamról, pedig a bemutatott 2009-es FrAme remekül sikerült. Akit érdekel, az itt megnézheti, hogy mire jutottak akkoriban. Azóta viszont történtek valódi csodák, nagyon sokat fejlődtek dalszerzőként! Kijött 2013-ban a Momentum és 2016-ban a The Passage, előbbi a csapat és műfajának egyik csúcs terméke, utóbbi pedig megőrizte ezt a pozíciót, ha némileg sietősebbek is lettek a kelleténél...

Nagy volt tehát a kihívás, ha ezeket színpadra akarták vinni, de a most megjelenő felvételek alapján úgy tűnik, hogy nem voltak gondban... Azért írtam, hogy "úgy tűnik", mert elnézve a valóságot amatőr felvételeken, azért volt min javítani utólag, mire ezt a csodálatos anyagot összebarkácsolták nekünk, Simone Mularoni nem csak gitárosként, stúdió-guruként is első osztályú utómunkát végzett... Persze lehetne csámcsogni a koncertlemezek valóságtartalmával, de mindig volt utómunka, még a legnagyobb klasszikus koncert albumokkal is, szóval én most nem pálinkázom agyon magam azon, hogy ennek a felvételnek hány százaléka hangzott el valójában élőben is, nincs értelme... A lényeg az, hogy olyan húzása van a daloknak, mintha kamionnal húznák, és olyan drámai énekdallamokat hallunk, olyan minőségben előadva azokat, amire egy olasz operaénekes is büszke lehetne... Ráadásul kész csoda, ahogy Mularoni és Emanuele Casali megvívja a gitár-billentyűs szólóit, a legszebb Dream Theateres időket idéző hangvételben... Van tehát miért felfigyelnünk erre az anyagra!

Mind a két koncert műsora remekül szól, magával sodorja az embert. A Frontiers Metal Festival-on rögzített első részben rögtön a két részes The Secret 16 perce a Passage-ról megmutatja a csapat teljes fegyverzetét, bravúros szólók, áriák és érzelmi csúcsok, vokálok, kapcsolat a közönséggel, lelkesedés, mindezt lendületesen, neoklasszikus betétekkel, ízléses kíséretekkel. Nagyon meggyőző az egész, és itt még elkezdődött a műsor, hiszen a friss lemezről a játékosabb Animal, a súlyosabb címadó The Passage legalább olyat szólnak élőben, mint a kezdet... és még változatosak is...

Az olasz konferálás sem zavar be a műélvezetbe, a kimaradhatatlan Reason a Momentum-ról a csapat egyik legjobb valaha írt dala, amúgy a műsorban ezen kívül csak egy dal szerepel a Passage-on kívülről, a szintén kimaradhatatlan Hereafter a FrAme-ről zárásként, ami az áriái közben olyan prog-metálosat villant és dübörög, amire az ember biztosan felkapja a fejét, ha szereti ezt a műfajt!

A műsorban elhangzik még a Passage-ról az epikusabb Daydreamer és a balladai Disguise, amire aztán súlyból tolják rá a Fallen agresszív és gyors kígyózását, amit az ének tesz értelmessé... Illetve kapunk még egy Ghost of Insanity-t is, amit a lendület és az érzelem hullámzása miatt szerethetünk... Az egész úgy zseniális, ahogy van, talán túl hibátlannak is tűnik!

A másik koncert, a 2014-es ProgPower Festivalos műsor időben persze visszalép, aminek a rajongók biztosan örülnek... Itt a Momentum dalai vannak túlsúlyban a FrAme-mel szemben, de mind a két lemez csúcs teljesítmény, így tulajdonképpen mindegy is... A Momentum-ról az elsöprő energiát dallamos énekkel vegyítő Void nyit, majd a lemez csúcsát jelentő Reason következik, ami a lendülete mellett, itt is legalább olyat szól, mint a másik koncerten... Ugyan innen hangzik még el az eszement neoklasszikus bravúrkodások halmazaként a Universe, de a dülöngélő Numb súlyai, a Repay érzelgése, a drámaian dinamikus Chaos és a dübörgő részeket költői énekkel tálaló Trust is nagyszerűen szól élőben, a bravúros szólókról nem is beszélve...

A FrAme-ről öt dal van beszúrva a műsorba, kezdve a No Looking Back kavargó hangszeres bravúrjaival, folytatva az ...in a Movie hosszasan felvezetett dinamikai bombájával, a másik koncerten is szereplő Heartache kihagyhatatlan repüléseivel, amit aztán bedarál az Enhancement... Aztán ezt a koncertet a Brand New Blood zárja a maga építkezéseivel és elsöprő gitár-bombáival!

Ilyen koncertek felvételei mindig az egekig dobják fel az embert, nagy kár, hogy a csapat nem túl sokat szokott koncertezni, így a színpadi mozgás és a puritán látvány sem mondható különlegesnek... A zene viszont kárpótolhat bárkit, aki a technikázó metált kedveli, ami képes érzelmileg és harciasságával is elsöpörni, miközben végig magával rántja a hallgatóját! Egyszer eljöhetnének hozzánk is, ezt a minőséget biztosan meghallgatná - és persze meg is nézné - minden magyar prog-power metál szerelmes... és csak remélem, hogy még vagyunk elegen, akik szeretik az igényes zenét!

10/09




Track lista:

Disc 1 - CD - Frontiers Metal Festival 2016:
01. The Secret (Part 1)
02. The Secret (Part 2)
03. Animal
04. The Passage
05. Reason
06. Daydreamer
07. Disguise
08. Fallen
09. Ghost of Insanity
10. Hereafter

Disc 2 - CD - ProgPower Festival 2014:
01. Void
02. Reason
03. No Looking Back
04. Universe
05. Numb
06. ...in a Movie
07. Repay
08. Heartache
09. Enhancement
10. Chaos
11. Trust
12. Brand New Blood

Disc 3 - DVD:
01. The Secret (Part 1)
02. The Secret (Part 2)
03. Animal
04. The Passage
05. Reason
06. Daydreamer
07. Disguise
08. Fallen
09. Ghost of Insanity
10. Hereafter
11. Void
12. Reason
13. No Looking Back
14. Universe
15. Numb
16. ...in a Movie
17. Repay
18. Heartache
19. Enhancement
20. Chaos
21. Trust
22. Brand New Blood
23. Hereafter

Közreműködő zenészek:

Mark Basile - ének
Simone Mularoni (Empyrios) - gitár, producer
Emanuele Casali (Noveria) - billentyűs hangszerek
Andrea Arcangeli (Noveria) - basszusgitár
Fabio Constantino - dob

Lemezeik:

1997 - Change Direction
1999 - Wings of Time
2001 - Dreamland
2003 - Hidden Place
2004 - Misplaced
2007 - Different Shapes
2009 - FrAme (-2-)
2010 - Synthesis - Video
2013 - Momentum (-2-)
2016 - The Passage (-2-)
2017 - Passing Stages: Live in Milan and Atlanta

Kiadó:
Frontiers Records
Honlap:
dgmsite.com
facebook.com/dgmprog




rovat lapozó


Még, még, még...

kép

DGM - Misplaced (2004)

2016-10-15 18:05:00

kép

DGM - Hidden Place (2003)

2016-10-14 18:05:00





 

Ajánló









Ez is érdekelhet





Koncertek 2018. április 21. és 2018. május 07. között: