×

Szükségünk van a Te segítségedre is! - Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni nekünk! Kérjük, hogy a közlemény rovatba ne feledd el beírni: passzio, hogy a támogatásod célba érjen! Ciki, vagy sem, de sajnos idáig jutottunk! E finita la commedia...

 King Diamond - House of God (2000) 

Megjelent: 2016. július 06. szerda 00:05
Szerző: pjuan
    Lemezismertetők 

A '98-as Voodoo-val rátért a helyes útra King Diamond, de az a lemez még párhuzamosan született a Mercyful Fate Dead Again című kiadványával, aminek a folytatása is gyorsan kijött '99-ben 9 címmel, ami a csapat ismételt leállásához vezetett... King Diamond 2000-től tehát ismét a szóló karrierjére összpontosíthatott, aminek a párhuzamos életben tartásáról Andy LaRocque gitáros gondoskodott...

A kilencedik stúdió albumként megjelenő House of God ilyen körülmények között kiemelten fontosnak számít az énekes karrierjében. A gitárossal rendesen össze is kapták magukat dalszerzőként és előadóként is. A csapatukat is újra átszervezték, az előző lemezen is szereplő Chastain dobos áthozta maga mellé basszusgitáros kollégáját, David Harbour-t, akivelé összeszokott párost tudott alkotni, ráadásnak pedig bevették másod-hegedűsnek Glen Drover-t, aki később - 2004-2008 között - a Megadeth-be ment át dolgozni... A sokak szerint sátánista House of God valójában a franciaországi Rennes-le-Chateau várának legendájából kiindulva mesél el egy alternatív biblikus történetét...



Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni, a közlemény rovatba kérjük ne feledd el beírni: passzio.

Kedves Barátaink! Oldalunk lelke, sorsa fordulóponthoz érkezett. Egy végtelenül anyagias, politikával átitatott világban, minket is lassan-lassan utolért a nagy kérdés, merre vezet tovább az utunk, vagyis őszintébben: "lesz-e a haszon őszire?" Sok éve már annak, hogy páran - merő lelkesedésből - úgy döntöttünk: létrehozunk egy független zenei oldalt, ahol szabadon leírhatjuk a véleményünket. Mindentől és mindenkitől függetlenül fogtunk bele ebbe a nagyon komoly feladatba, ami az elmúlt több, mint tíz évben sok ezernyi egyéni hangú, reményeink szerint mások számára inspiráló és vitaindító írásmű formájában valósult meg. Az aktuális divatoktól és trendektől függetlenül értékeltük a körülöttünk lévő zenei világot, csak a minőséget figyelembe véve, magunknak is a valóságot keresgélve.

Függetlenségünk időközben ezernyi értéket teremtett. Olyan emberekkel készíthettünk interjúkat, akikkel mások nem beszélgettek, ma már ismeretlennek számító régi hősöktől kérdeztük meg a múltjuk titkait - és ők a függetlenségünk miatt, őszintén mesélték el az életüket. Az évek alatt sok száz cikksorozatot írtunk, mélységében felderítve és elmesélve hazai és külföldi zenekarok életművét, sorsát. Közben olyan véleményeket is megfogalmazhattunk, amiket mások nem szoktak. Mindezzel többek, mások lettünk, mint Tisztelt - és szintén alulfinanszírozott - sorstársaink. A nagy kérdés pedig a cikkek számával és oldalunk értékeivel egyre csak növekedett: "lesz-e a haszon őszire?" És a válasz is egyre nevetségesebbnek tűnt: "semmi, nulla, zéró, mindenkinek ez a hobbija, akinek nem inge, az nem veszi föl!"

Most a sorsunk újra fontos kérdéssé kezd válni! A létező út is világosnak tűnik. Feladjuk az oly régen és féltve őrzött függetlenségünket, vagy sem? Az árát mindenképpen megfizetjük a döntésünknek, hiszen a lelkesedésünk a pénzünkkel együtt fogy. Ezért a szokásos kérdést kell feltennünk: hajlandó vagy-e anyagilag támogatni az általunk végzett munkát? Örülnénk, ha támogatnál minket, cserébe mi - a szokásos kötelező: hirdetésed megjelenítése mellett - a folytatást tudjuk felajánlani! És sajnos jelzésként kell értékelnünk, ha ezen felhívásunk után nem érdekel a sorsunk. A végső döntésünket majd a pénztárcánk alakulása alapján hozzuk meg... és akkor még a kötelező, mégis egyre halasztott fejlesztéseinkről nem is beszéltünk...

Ha megteheted, támogass minket, a függetlenségünket, akkor is, ha nem értesz egyet a véleményünkkel! Mert mit kezdesz majd azzal, ha mindenki csak veled bólogat... és senki sem mond neked más nézőpontot? Mert, ha nem tudod, hogy létezik Epres Túrótorta, akkor azt sem tudod eldönteni, hogy izlik-e, vagy nem!?

Ezer forint is segít, de egymillió többet, tízmillióért pedig személyes köszönőlevelet is írunk, ha akarod! Köszönjük!




Az album ezzel a monológgal kezdődik: "Amikor a kereszten nem halt meg, megkínozták, de ő túlélte. Átcsempészték a nyílt tengeren Dél-Franciaországba, ahol nyugalmat lelt. Ott feleségül vette Magdalénát, és dinasztiát alapított. Templomot épített egy dombon, hogy ezzel is szolgálja az istenek akaratát..." Egy férfi eltéved a hegyekben, körül veszik farkasok, de hirtelen egy szürke farkas csillogó szeme tűnik fel a sok közül, ami elvezeti a férfit egy kis templom aljában lévő dombhoz. A férfi belép és minden változni kezd, a farkas átalakul gyönyörű nővé. Első látásra egymásba szeretnek, de aztán persze jönnek a fordulatok, szívfájdalom, elszigetelődés, egyházellenes kirohanás, katakomba, pókok és patkányok uralma, meg végül egy múmia is feltűnik, aki elmagyarázza neki, hogy nem létezik Isten, vagy ördög, mindenki csak marionett figura. Jöhet tehát a döbbenten és kételkedés, meg az önmarcangolás és végül az öngyilkosság...

Mindezt - hívő, de a Vatikán politikáját félrecsúszottnak gondoló emberként - nem lehet értelmes mondanivalónak nevezni, inkább csak egy beteg és kiégett nyugati művész-humanoid fantáziálásának, aki nem érti meg az erkölcsi példázatok fontosságát... Inkább beszéljünk a zenei környezetről, mert erről talán érdemes... Ez a lemez ugyanis kiváló komplex heavy metál muzsikát tartalmaz, telepakolva fémmel és váltásokkal, ahogy azt az Abigail és Them környékén meg lehetett kedvelni!

A misztikus színháznak tűnő Upon the Cross sötét felvezetője után, a The Trees Have Eyes előkapja King Diamond több szereplőt megéneklő stílusát, meg az azt élénk kalapálással és fémes riffekkel követő, komplex stílusát... A régi egyediséget kalapáló-témázgató dalról van szó, ami aztán a Follow the Wolf-ban leegyszerűsödik, majd a House of God-ban átmegy félelemmel vegyes romantikába... Ha az énekes az előadásában jobban el tudná különíteni a különböző szereplőket, a dolog még élvezhető is lehetne, így inkább csak zavarosnak - de azért élvezhetőnek - tűnik... Aztán megjelenik a Black Devil, a maga nehézkesen vonagló doom metálos zenéjével... A The Pact dülöngélő beindulása pedig előkészíti a Goodbye horrorisztikus színházi előadását...

A slágeresebb Just a Shadow előkapja a nyolcvanas évek Ozzy-lemezeinek a gitár-centrikus tépelődéseit, hogy aztán a sűrűbb és misztikusabb Help!!! metálosan aláfestett művészkedése, majd a Passage to Hell rádiójátéka vigye tovább a sztorit a Catacomb-ig, amivel átlépnek a korabeli Black Sabbath modernizált világának kettősségébe... A This Place Is Terrible kínlódása és a Peace of Mind nyugalma zárja a lemezt, ami leginkább zeneileg érdekes, mert komplex és változatos, míg a sztoriját inkább csak kínosan öncélú butaságnak lehet tekinteni... De egy biztos, ez a lemez már kellően profin van összerakva... Leásott az énekes múltjába, majd megágyazott az Abigail-sztorit folytató Abigail II: The Revenge albumnak, ami - a kísérő zenekar cseréjét követően - 2002-ben jelent csak meg...



Track lista:

01. Upon the Cross - 01:44
02. The Trees Have Eyes - 04:46
03. Follow the Wolf - 04:28
04. House of God - 05:36
05. Black Devil - 04:28
06. The Pact - 04:10
07. Goodbye - 02:00
08. Just a Shadow - 04:37
09. Help!!! - 04:22
10. Passage to Hell - 02:00
11. Catacomb - 05:01
12. This Place Is Terrible - 05:34
13. Peace of Mind (instrumentális) - 02:32

Közreműködő zenészek:

King Diamond (Mercyful Fate) - ének, billentyűs hangszerek, társ-producer
Andy LaRocque (IllWill, Maryann Cotton) - gitár, billentyűs hangszerek, társ-producer
Glen Drover (Megadeth 2004-2008) - gitár
David Harbour (Chastain) - basszusgitár
John Luke Hebert (Chastain) - dob

Kol Marshall (Ministry 2003-2004) - billentyűs hangszerek, társ-producer, keverés, hangmérnök

Lemezeik:

1986 - Fatal Portrait
1987 - Abigail
1988 - Them
1989 - Conspiracy
1990 - The Eye
1995 - The Spider's Lullabye
1996 - The Graveyard
1998 - Voodoo
2000 - House of God
2002 - Abigail II: The Revenge
2003 - The Puppet Master
2007 - Give Me Your Soul... Please (-2-)

1988 - The Dark Sides - EP
1990 - In Concert 1987: Abigail - Live
1999 - Collector's Item - EP
2004 - Deadly Lullabyes: Live - Live

Kiadó:
Massacre Records
Honlap:
kingdiamondcoven.com
facebook.com/kingdiamondofficial


rovat lapozó


Még, még, még...

kép

King Diamond - Voodoo (1998)

2016-07-05 00:05:00




 

Ajánló









Ez is érdekelhet

Jeff Scott Soto - Retribution (2017)
Az 51 éve Brooklyn-ban születő Jeff Scott Soto '83-óta tartó karrierje alatt sok mindent kipróbált Malmsteen-tól a Journey-ig, de azt biztosan nem fogja

Tovább...
Fozzy - Judas (2017)
Az 1999-ben, Atlantában alakult modern heavy metálos Fozzy elkészítette a 2014-es Do You Wanna Start a War folytatását! A hetedik sorlemezükként megjelenő Judas-on ott folytatták, ahol legutóbb

Tovább...
Annihilator - For the Demented (2017)
A kanadai Ottawá-ban, '84-ben indult Annihilator a hazájának a vezető groove-thrash-heavy metál zenekara... A csapat diktátora, Jeff Waters legutóbb 2015-ben adta a

Tovább...
Motörhead - Rock 'n' Roll (1987)
1987 nagy változásokat hozott a zenei életben. A Napalm Death a Scum-mal útjára indította a grind őrületet, a Mötley Crüe a Girls, Girls, Girls lemezzel tovább folytatta a

Tovább...
Motörhead - Orgasmatron (1986)
1986 izgalmas év volt. Geopolitikai szinten, mert az USA áprilisban végigbombázta Líbiát egy nyugat-berlini robbantásos merénylet miatt, majd még ugyanazon hónap végén jött a

Tovább...












Klipmánia