×

Szükségünk van a Te segítségedre is! - Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni nekünk! Kérjük, hogy a közlemény rovatba ne feledd el beírni: passzio, hogy a támogatásod célba érjen! Ciki, vagy sem, de sajnos idáig jutottunk! E finita la commedia...

 King Diamond - Them (1988) 

Megjelent: 2015. november 26. csütörtök 00:05
Szerző: pjuan
    Lemezismertetők 

A múlt "átvezetőjeként" összehozott '86-os Fatal Portrait után, a '87-es Abigail-re mindenkinek felnyílt a szeme: King Diamond szólóban nem csak folytatni akarja a korábbi Mercyful Fate zenekarát, többet és jobbat akar, okkultizmus helyett történetet... Az Abigail zseniális lett, egy horrorisztikus metál musical, élénk és intenzív heavy metál zenével és elképesztően széles hangterjedelemmel... A folytatásra így már mindenki odafigyelt, hatalmas lett az elvárás, aminek főhősünk és csapat meg is tudott felelni a Themmel. Ez egy hasonló formavilágú, de új sztorit kezdő album... Az első részt kaptuk ekkor, a fiatal Kinggel, testvérével és az anyukkal, meg az őrült nagymamával és gyilkossággal, hogy aztán egy évvel később, '89-ben jöjjön a folytatása a történetnek Conspiracy címmel, ami már nem volt annyira zseniális produkció - megváltozott a csapaton belüli hangulat is -, de még mindig kimagasló, első osztályú lemez volt...



Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni, a közlemény rovatba kérjük ne feledd el beírni: passzio.

Kedves Barátaink! Oldalunk lelke, sorsa fordulóponthoz érkezett. Egy végtelenül anyagias, politikával átitatott világban, minket is lassan-lassan utolért a nagy kérdés, merre vezet tovább az utunk, vagyis őszintébben: "lesz-e a haszon őszire?" Sok éve már annak, hogy páran - merő lelkesedésből - úgy döntöttünk: létrehozunk egy független zenei oldalt, ahol szabadon leírhatjuk a véleményünket. Mindentől és mindenkitől függetlenül fogtunk bele ebbe a nagyon komoly feladatba, ami az elmúlt több, mint tíz évben sok ezernyi egyéni hangú, reményeink szerint mások számára inspiráló és vitaindító írásmű formájában valósult meg. Az aktuális divatoktól és trendektől függetlenül értékeltük a körülöttünk lévő zenei világot, csak a minőséget figyelembe véve, magunknak is a valóságot keresgélve.

Függetlenségünk időközben ezernyi értéket teremtett. Olyan emberekkel készíthettünk interjúkat, akikkel mások nem beszélgettek, ma már ismeretlennek számító régi hősöktől kérdeztük meg a múltjuk titkait - és ők a függetlenségünk miatt, őszintén mesélték el az életüket. Az évek alatt sok száz cikksorozatot írtunk, mélységében felderítve és elmesélve hazai és külföldi zenekarok életművét, sorsát. Közben olyan véleményeket is megfogalmazhattunk, amiket mások nem szoktak. Mindezzel többek, mások lettünk, mint Tisztelt - és szintén alulfinanszírozott - sorstársaink. A nagy kérdés pedig a cikkek számával és oldalunk értékeivel egyre csak növekedett: "lesz-e a haszon őszire?" És a válasz is egyre nevetségesebbnek tűnt: "semmi, nulla, zéró, mindenkinek ez a hobbija, akinek nem inge, az nem veszi föl!"

Most a sorsunk újra fontos kérdéssé kezd válni! A létező út is világosnak tűnik. Feladjuk az oly régen és féltve őrzött függetlenségünket, vagy sem? Az árát mindenképpen megfizetjük a döntésünknek, hiszen a lelkesedésünk a pénzünkkel együtt fogy. Ezért a szokásos kérdést kell feltennünk: hajlandó vagy-e anyagilag támogatni az általunk végzett munkát? Örülnénk, ha támogatnál minket, cserébe mi - a szokásos kötelező: hirdetésed megjelenítése mellett - a folytatást tudjuk felajánlani! És sajnos jelzésként kell értékelnünk, ha ezen felhívásunk után nem érdekel a sorsunk. A végső döntésünket majd a pénztárcánk alakulása alapján hozzuk meg... és akkor még a kötelező, mégis egyre halasztott fejlesztéseinkről nem is beszéltünk...

Ha megteheted, támogass minket, a függetlenségünket, akkor is, ha nem értesz egyet a véleményünkkel! Mert mit kezdesz majd azzal, ha mindenki csak veled bólogat... és senki sem mond neked más nézőpontot? Mert, ha nem tudod, hogy létezik Epres Túrótorta, akkor azt sem tudod eldönteni, hogy izlik-e, vagy nem!?

Ezer forint is segít, de egymillió többet, tízmillióért pedig személyes köszönőlevelet is írunk, ha akarod! Köszönjük!





Elsőként nézzük a történetet... Ahogy a lemez elindul, a fiatal King, az anyja és nővére hazaköltözteti a nagymamát egy bolondok házából. Azon az éjszakán, King furcsa hangokat kezd hallani a nagymamánál, felfedezi, hogy tea partit tart, de nincs a szobában rajta kívül senki és a teáscsészék és teáskannák lebegnek a levegőben. Kinget is behívják a szobába, hogy üljön a nagymama székébe. Kinget végül visszaküldik a szobájába, de ő csak a nagymama szemébe bámul, aki utasítja őt, hogy mindent felejtsen el, amit látott.

Egy másik alkalmon a nagymama felébreszti Kinget, elmondja neki Amonról, a házukról, hogy tanítani fogja őt egy csésze tea mellett. A nagymama álmában megvágja King anyja kezét és a vérét belecsöpögteti a teáskannába. A ház hangjai (vagyis "ők") elkezdik befolyásolni Kinget, aki valamiféle kábulat hatása alá kerül. King nővére, Missy szeretné meggyőzni főhősünket, hogy segítsenek az anyjuknak, aki öntudatlanul sötét dolgokat álmodik "azok" hatalma alatt. King megtagadja a segítséget, sőt, el is vágja a telefon vonalukat...

Egy teánál Missy az anyja miatti aggodalma közben, eltöri a teáskannájukat. "Azok" válaszként egy fejszével darabokba aprítja Missyt és a maradványait bedobják a konyha kandallójába. King feleszmél a varázslatból, kibotladozik és összerakja azokat az eseményeket, amikre emlékszik. Az ájulásból öntudatára ébredő King úgy dönt, hogy megtámadja a nagymamát. Észreveszi, hogy "azok" hatalmát gyengíti, ha a nagymama a házon kívülre kerül, így kicsábítja a nagymamát és megöli... Amon, a ház hangjai tovább kísértik a fiút, akkor is, amikor kikérdezik a rendőrök, de még akkor is, miután elviszik. Évekkel később, amikor Kinget kiengedik hazamegy és azt találja, hogy a nagymama és "azok" - Amon hangjai - még mindig élnek és tovább kísértenek...

Van tehát egy misztikus, fantáziadús történet, szellemekről, megszállottságról, gyilkosságról, szálakkal és több szereplővel... És van egy énekes, aki minden szereplőt egyedül alakít ebben a horrorisztikus történetben. King Diamond csúcs formában volt akkoriban, a szereplők jól elkülöníthetők, modorral, hanghordozással és hangmagassággal is, de mindez csak buta színjátszásnak, öncélú színpadiasságnak hangzana, ha az énekest körülvevő csapat nem tudná élettel és energiával megtölteni zeneileg is a történetet, mindezt úgy, hogy a szövegi tartalmat és annak alakulását is kellő mértékben megtámassza, sőt fel is erősítse...

Az igazi, mondhatni hihető dráma tehát nem csak King Diamondon múlik, ő csak a csúcsa a történetnek. Legalább akkora, de talán még nagyobb kihívásnak - hiszen nekik a hangszereikkel, zeneileg kell megjeleníteni érzéseket - felelt meg Andy LaRocque és Pete Blakk gitárosoknak, meg a ritmus-szekciónak, Hal Patino basszusgitárosnak és Mikkey Dee dobosnak... Az, hogy sikerült a horror történet szálait komplex heavy metál zenével megtámasztani, egyedi és eredeti végeredményt eredményezett, aminek a darabkáiban ott van minden eredménye a klasszikus brit heavy-metálnak és hard-rocknak, iker-gitárokkal, vallásos és komolyzenei fúziós rocktémákkal, monumentális lassításokkal, színpadias - mondhatni elvont és alternatív - betétekkel, hol elsöprő és élénk energiával, hol visszafogott, de lüktető ritmussal...

Az Abigail messze megelőzte a korát... Egy heavy metál zenei elemekből progresszívan összerakott musical volt, aminek a történetét az énekes ráadásul képes volt teljesen egyedien előadni, több szereplők személyesítve meg, miközben a kötelező színpadiasság mellé, slágerek dallamaira is futotta a képességeiből és erejéből! Mindettől a végeredmény komplex és egyedi is lett... A produkcióval jó magasra tették a mércét saját maguknak, de a Them szerintem minden szempontból képes volt megfelelni a fokozott elvárásoknak!

A misztikus-horrorisztikus történet misztikus-horrorisztikus narrációval indít Out From the Asylum címmel, ami talán hosszabb lett a kelleténél, de aztán a Welcome Home kárpótol mindenkit... Mikkey Dee elképesztően energikusan és élénken ritmizálja végig az egész lemezt, aktívan meghatározva minden dal lefolyását, feszes játéka itt is csúcs formában vezeti végig az Andy LaRocque és Pete Blakk gitáros-duó heavy metalos klisékben és fémszagban úszó témáit... A dinamikusan lüktető és érdekesen vibráló The Invisible Guests is legszebb időszakot idéző brit metál riffekből van összerakva, hogy aztán a Tea alaposan belassítson, majd a Mother's Getting Weaker visszahozza az ős-Iron Maiden vibráló, törzsi jellegét... A neoklasszikus-archaikus részektől sem mentes témák a németesen bólogatós Bye, Bye Missy-vel folytatódnak, hogy aztán az A Broken Spell-ben végleg átvegye a zene felett a hatalmat a történet, úgy alakítva azt, ahogy neki szükséges... Persze mindez nem teszi érdektelenné a vibráló The Accusation Chair-t, vagy a misztikusan elénk lebegő Them-et, vagy az önmagát marcangoló Twilight Symphony-t sem, ahogy a levezető és a történetet lezáró Coming Home rádiójátékozása is nagyszerűen sikerült... És persze, aki szeretné, az azóta már kaphatott bónuszokat is, igaz, engem a demós-világ összekeverése az ilyen részleteiben összerakott produkciók mögött mindig rendkívül felidegesít...

A Them ma is szinte tökéletesnek tűnik, nagy kár, hogy a '89-es Conspiracy-ra elvesztette a csapat a dalainak a mozgatóját, Mikkey Dee élénken vibráló játéka ugyanis kulcs szereplője volt az Abigail-nek és a Them-nek is, azon a lemezen meg mintha nem lett volt teljesen önmaga... Persze az jó hír, hogy a Conspiracy-n azért mindenki más önmaga tudott maradni!



Track lista:

01. Out From the Asylum - 1:44
02. Welcome Home - 4:36
03. The Invisible Guests - 5:04
04. Tea - 5:15
05. Mother's Getting Weaker - 4:02
06. Bye, Bye Missy - 5:08
07. A Broken Spell - 4:08
08. The Accusation Chair - 4:21
09. Them (instrumentális) - 1:56
10. Twilight Symphony - 4:10
11. Coming Home - 1:11

Közreműködő zenészek:

King Diamond (Mercyful Fate) - ének, billentyűs hangszerek, társ-producer
Andy LaRocque (IllWill, Maryann Cotton) - gitár
Pete Blakk (Maryann Cotton) - gitár
Hal Patino (Maryann Cotton, Mercyful Fate) - basszusgitár
Mikkey Dee (Motörhead, Don Dokken) - dob

társ-producer: Kenneth Hister

Lemezeik:

1986 - Fatal Portrait
1987 - Abigail
1988 - Them
1989 - Conspiracy
1990 - The Eye
1995 - The Spider's Lullabye
1996 - The Graveyard
1998 - Voodoo
2000 - House of God
2002 - Abigail II: The Revenge
2003 - The Puppet Master
2007 - Give Me Your Soul... Please (-2-)

1988 - The Dark Sides - EP
1990 - In Concert 1987: Abigail - Live
1999 - Collector's Item - EP
2004 - Deadly Lullabyes: Live - Live

Kiadó:
Roadrunner Records
Honlap:
kingdiamondcoven.com
facebook.com/kingdiamondofficial


rovat lapozó


Még, még, még...

kép

King Diamond - Voodoo (1998)

2016-07-05 00:05:00




 

Ajánló









Ez is érdekelhet

Jeff Scott Soto - Retribution (2017)
Az 51 éve Brooklyn-ban születő Jeff Scott Soto '83-óta tartó karrierje alatt sok mindent kipróbált Malmsteen-tól a Journey-ig, de azt biztosan nem fogja

Tovább...
Fozzy - Judas (2017)
Az 1999-ben, Atlantában alakult modern heavy metálos Fozzy elkészítette a 2014-es Do You Wanna Start a War folytatását! A hetedik sorlemezükként megjelenő Judas-on ott folytatták, ahol legutóbb

Tovább...
Motörhead - Rock 'n' Roll (1987)
1987 nagy változásokat hozott a zenei életben. A Napalm Death a Scum-mal útjára indította a grind őrületet, a Mötley Crüe a Girls, Girls, Girls lemezzel tovább folytatta a

Tovább...
Motörhead - Orgasmatron (1986)
1986 izgalmas év volt. Geopolitikai szinten, mert az USA áprilisban végigbombázta Líbiát egy nyugat-berlini robbantásos merénylet miatt, majd még ugyanazon hónap végén jött a

Tovább...
Revolution Saints - Light In The Dark (2017)
A 2014-ben induló, amerikai Revolution Saints szupergroup-trió 2015-ös Revolution Saints lemeze - amiről kétszer is írtunk annak idején - után, nem

Tovább...












Klipmánia